Natur House Zdravo Prehranjevanje

15 idej za bolj zdravo prehranjevanje

Če želite shujšati, pridobiti težo ali pa preprosto ohraniti svojo linijo, boste morali uvesti in sprejeti dobre prehranjevalne navade in upoštevati nekaj splošnih pravil, ki bodo postali del vašega življenjskega sloga. To ni tako težko, mi pa vam ponujamo še nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali ohraniti zdrav način življenja.

1. Ne jejte hrane, ki je ni mogoče identificirati

Čeprav se ta izjava zdi čudnoa na prvi pogled, v resnici ni čudna! Kot veste, da jabolka rastejo na drevesih ali krompir raste v zemlji, morate vedeti, od kje prihaja hrana. Zato ne bi smeli jesti predelanih živil, ki vsebujejo veliko aditivov, sladkorjev ali drugih kemikalij. Predelana hrana ne zagotavlja vitaminov, mineralov in drugih hranilnih snovi, ki so potrebne za pravilno delovanje telesa.

Prav tako so mnoge sestavine, kot so natrijev glutaminat ali glukozni sirup/fruktoza, povezani z debelostjo, sladkorno boleznijo, nevrološkimi motnjami in s težavami z jetri. Hrana mora biti čim bolj naravna, tako da ste lahko prepričani, da ne konzumirate raznih vrst škodljivih kemikalij.

2. Vzemite si čas, ko jeste

Če ne žvečite hrane dovolj dolgo, se prebava izvaja počasneje. Poslužite se malega trika, da jeste hrustljavo hrano, kot so orehi, jabolka, korenje in zelena, saj traja dlje časa, da jih prežvečite v mehko hrano. Poleg tega, če si boste vzeli več časa za uživanje obrokov, ne boste tako lačni med obroki.

3. Skrbno berite etikete na prehranski embalaži

Ni potrebno, da bi vse kar se prodaja pod nazivom “zdrava hrana” moralo končati na vašem krožniku. Veliko izdelkov, ki naj bi teoretično bili dietni, vsebuje več škodljivih kemikalij za telo, preveč soli ali preveč sladkorja. Pozorno preberite seznam sestavin, da se prepričate, da so izdelki v resnici zdravi.

4. Ne prepuščajte se neprestani želji po hrani

Pogosto se zgodi, da po obroku čutite potrebo, da se prepustite še kakšni sladkariji, morda si boste zaželeli piškotek ali kepico sladoleda. Odložite svoje hrepenenje na naslednji dan, potem naslednji in tako naprej, dokler se telo navadi, da ne potrebuje več sladkarij. Zato lahko uporabite tudi naravna prehranska dopolnila, ki vam pomagajo upravljati vaše hrepenenje do sladkarij.

5. Pripravljajte tradicionalne recepte na moderen način

Veste, da ima vsaka kuhinja svoje posebnosti, vendar pa so tradicionalni recepti vedno veliko preprostejši in uporabljajo naravne sestavine. Namesto priprave prefinjenih jedi, ki zahtevajo uporabo neobičajnih sestavin, ki jih ni mogoče najti na mestnem trgu, izberite tradicionalne recepte s sestavinami, ki jih lahko preprosto najdete na trgu, odvisno od sezone. “Težke dele” teh receptov nekoliko modernizirajte z zmanjšanjem količine sladkorja ali zamenjavo s sladili, z zamenjavo smetane za mleko in maslo ali margarino za rastlinska olja ter z zamenjavo belih mok za polnozrnate ipd.

6. Jejte manjše porcije

Večina porcij, ki jih pojemo, so prevelike, kar je eden od glavnih vzrokov za pridobivanje teže. Jejte manjše porcije ali če jeste v restavraciji in so vam servirali veliko porcijo, ostanite trdni in ne izpraznite vsega, kar je na vašem krožniku. Jejte samo toliko, da ne boste več lačni.

7. Pazite, kakšne in katere prigrizke (snacks) jeste

Najenostavneje je pojesti štručko ali burger na cesti ali v restavraciji s hitro hrano. Vendar na dolgi rok, vam bodo vsi ti majhni prigrizki povzročili pridobivanje teže. Na delovnem mestu, med sprehodom ali kjerkoli drugje, poskrbite, da boste vedno imeli pri roki zdrav prigrizek za vas: sadje, jogurt, korenje trakovi, semena ali oreščki (naj ne presegajo 30 g / dan).

8. Planirajte svoje obroke v naprej

Tudi če je trend, da imate bolj statične dejavnosti in predvsem sedeči način življenja, večina od nas je med hojo. Da se znebite te navade, potrebujete nekaj načrtovanja. Predvidevajte si čas za obroke in vmesne prigrizke, tako da vas ne bo zamikalo, da bi mimogrede pojedli nekaj od hitre hrane. Že prejšnji večer si pripravite svoje obroke in prigrizke, ki jih boste vzeli naslednji dan s seboj.

9. Naj bo zajtrk vaš glavni obrok dneva

Ne delajte te napake, da bi preskočili zajtrk. Če jeste dovolj zjutraj, boste imeli energijo za cel dan in telo bo imelo dovolj časa za prebavo hrane. V nasprotnem primeru bo telo imelo preveč “dela” ponoči, ker boste pojedli preobilno večerjo.

10. Pazite se tekočih kalorij

Pijače, ki jih mnogi veselo pijejo, še posebej v poletni mesecih, so pravzaprav narejene iz vode in sladkorja, so prave kalorične bombe. Tudi tiste, ki imajo označeno število kalorij ali da so brez kalorij, niso primerne, ker nimajo nobene hranilne vrednosti. Če ste žejni, pijte vodo, in če boste potrebovali nekaj sladkega, ga lahko dobite iz pravih sadnih sokov ali sadja. Torej, nesladkani čaji so dobra alternativa, lahko se jih pije tudi, če so hladni.

11. Jejte hrano, bogato z vlakninami

Vlakna zagotavljajo občutek sitosti. S tem vam pomagajo, da izgubite težo in pomagajo pri preprečevanju številnih bolezni, vključno z rakom. Poleg tega imajo učinek na zniževanje holesterola, upočasnjujejo izločanje insulina, preprečujejo zaprtje in vzdržujejo zdravje prebavnega trakta. Vlaknine najdemo v zelenjavi, sadju, celih zrnih, stročnicah in semenih.

12. Prehrana naj bo bogata z zelenjavo in sadjem

Bolj barvita je vsebina vašega krožnika, več vitaminov, mineralov in vlaknin boste zaužili iz zelenjave in sadja. Tudi če vas pritegnejo živila, bogata z ogljikovimi hidrati, zelenjava in sadje sta veliko bolj zdrava možnost v vseh pogledih.

13. Uporabljajte male krožnike

Morda se zdi zelo čudno, vendar je res: če uporabljate manjše krožnike, bodo porcije, ki jih boste pojedli, zato manjše. Ko uporabljate velike krožnike, ste nagnjeni k temu, da jih je treba izpolniti, in porcije so večje, ne da bi se tega sploh zavedali.

14. Ne zanemarjajte vnosa kalcija

Telo potrebuje kalcij, da razvije zdrave kosti, močne zobe, ampak tudi za urejanje srčnega ritma. Kalcij najdemo v mlečnih izdelkih, ribah, kot so sardine ali losos, v zeleni listnati zelenjavi in fižolu. Alkohol ali sladke pijače spodbujajo izgubo kalcija iz telesa.

15. Jejte kvalitetne proteine

Beljakovine nam dajo energijo, ki jo potrebujemo, vendar je pomembno, kaj in kako jemo. Kakovostne beljakovine najdemo v perutnini, ribah, jajcih, v fižolu, leči, ovsu, oreščkih ali v soji. Izogibajte se živalskih beljakovin iz maščobnega mesa. To samo škoduje vašemu zdravju, še prav posebej na dolgi rok.

To je nekaj koristnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo jesti zdravo in shujšati ali ohraniti svojo vitko postavo. Če želite ustvariti prehranski načrt, ki ga boste lahko vključili v svoj način življenja, ne oklevajte zaprositi za nasvet vašega zaupnega Natur House svetovalca/ko za prehrano.

2 komentarji

  1. Rada bi se pravilno prehranjevala,zato bi kupila samo jedilnik.Npr kolikšna je cena za en teden in kje lahko to dobim in kdaj?
    Dodatkov ne jemlen in ne dan nič na njih.
    Hvala LP Zdenka!
    Prosim za odgovor….

    1. Pozdravljena gospa Zdenka, najprej se Vam zahvaljujemo, ker berete naš blog. Natur House program temelji na ponudbi prilagojenega prehranskega načrta, tedenskih konzultacij in uporabi naravnih prehranskih dopolnil. Vsa naša dopolnila se pridobivajo iz rastlin, sadja, zelenjave in žit. Vsi posveti in prehranski načrti so brezplačni, plačljiva so le dopolnila (ki so del Natur House programa). Stroški so spremenljivi, saj je vsak primer drugačen. Centre imamo v Ljubljani, Mariboru, Kopru in Murski Soboti, zato vas vabimo, da si na tej povezavi rezervirate termin za brezplačen posvet – https://naturhouse.si/metoda/