vloga vitaminov pri izgubi telesne teže

Vloga vitaminov pri izgubi telesne teže

Vitamini so osnovna hranila za zdravje. Čeprav sami ne pripomorejo k izgubi odvečnih kilogramov, pa je morda ob nezadostnih količinah vitaminov postopek izgube telesne teže otežen.

Za zmanjšanje telesne teže se na splošno več pozornosti namenja kalorijam kot vitaminom. V kolikor imate nizko kalorično prehrano, morate uporabljati živila, ki dajejo telesu vse vitamine, potrebne za zdravje. Če opazite, da vam lahko vaša prehrana  povzroči pomanjkanje hranil in to vpliva na vašo telesno težo, razmislite o dopolnitvi vaše prehrane s prehranskimi dopolnili.

Vitamin A izboljša presnovo

Večina ljudi v svojo prehrano ne vključuje priporočene količine vitamina A. Ta maščobo topen vitamin igra pomembno vlogo pri uravnavanju ščitničnih hormonov. Če telo skozi dnevno prehrano ne dobi dovolj vitamina A, so ravni teh hormonov nižje, ugotavlja študija, objavljena v Journal of American College of Nutrition, leta 2012. Ščitnični hormoni urejajo, kako telesne celice uporabljajo energijo, kar vpliva na stopnjo presnove. Ko so ravni ščitničnega hormona prenizke, nekateri deli telesa delujejo počasneje, kar lahko privede do počasnejšega metabolizma.

V svojo prehrano vključite živila, ki so bogata z vitaminom A in si s tem zagotovite, da zaužijete vsaj 700 do 900 mikrogramov na dan, kar vam bo pomagalo ohraniti dobro presnovo. Tudi pri prehrani za izgubo telesne teže lahko vključite veliko živil, ki so bogata z vitaminom A, vendar imajo nizko vsebnost kalorij, na primer korenje, papriko, špinačo, mango, melono, marelice in losos.

Vitamin D prispeva k izgubi telesne teže

Študija narejena v ZDA, leta 2015 pravi, da so nižje vrednosti vitamina D bolj pogoste pri debelih ljudeh. Medtem, ko je povezava med vitaminom D in debelostjo nejasna, znanstveniki trdijo, da lahko vitamin D igra pomembno vlogo pri uravnavanju telesne maščobe, kar lahko prispeva k povečanju telesne mase in debelosti.

Višje ravni vitamina D v krvi spodbujajo hujšanje in raziskovalci so predlagali, da lahko dopolnitev prehrane z vitaminom D, pomaga pri hitrejši izgubi odvečnih kilogramov. Ugotovljeno je bilo tudi, da so ljudje s prekomerno telesno težo, ki so dopolnili svojo prehrano s kalcijem in vitaminom D, izgubili več telesnih maščob v kombinaciji z nizkokalorično prehrano kot tisti, ki niso dopolnili svoje prehrane.

Če želite povečati vnos vitamina D, se prepričajte, da v vašo dnevno prehrano vključite živila z visoko vsebnostjo vitamina D. Sem spadajo losos, jajca, tuna in mleko, ki je obogateno z vitaminom D.

Vitamin C podpira fizični napor

Ljudje s prekomerno telesno težo ali debelostjo imajo ponavadi nižje ravni vitamina C. Povečanje vnosa vitamina C vam lahko pomaga pri porabi 30% več maščobe med zmerno telesno vadbo, kot je na primer hiter sprehod, kolesarjenje ali lahka vadba. Če ne dobite dovolj vitamina C iz živil, ki jih jeste in redno vadite, je morda težje izgubiti telesno težo, saj telo nima dovolj energije, ki jo ponuja vitamin C.

Odrasli potrebujejo od 75 do 90 miligramov C vitamina na dan. Pomaranče, brokoli, špinača, paradižnik, paprika in jagode so zelo dober vir tega vodotopnega vitamina in prinašajo dragocen prispevek k prehrani namenjeni izgubi telesne teže.

Zakaj potrebujete B vitamine?

B vitamini sestavljajo skupino osmih vodotopnih vitaminov, ki igrajo pomembno vlogo pri presnovi živil in njihovem preoblikovanju v energijo. Ker so to nujni elementi metabolizma, si lahko mislite, da če boste v prehrano vključili več B vitaminov, bo to izboljšalo vašo presnovo in vam pomagalo, da se boste hitreje znebili odvečnih kilogramov. To je le delno res. Ker so topni v vodi, jih telo ne more shraniti in vsak presežek, ki ga ne potrebujete, se izloči z urinom.

Kljub temu se prepričajte, da vaša dnevna prehrana vključuje dovolj B vitaminov, saj vam lahko ti vitamini pomagajo nadzirati vaš apetit in ohraniti nivo energije. Vitamine B kompleksa najdemo v številnih živilih, vključno s polnozrnatimi izdelki, zelenjavo, sadjem in mesom.

Če imate uravnoteženo prehrano, ki vsak dan vsebuje v vseh petih obrokih zelenjavo in / ali sadje, je to najboljši način za zagotovitev, da zaužijete vse vitamine, ki jih potrebujete za ohranjanje vaše telesne teže pod nadzorom. Če ne morete dobiti vitaminov, ki jih potrebujete iz hrane, lahko vašo prehrano dopolnite z vitaminskimi in mineralnimi dopolnili. Vendar najprej preverite pri vašem Natur House svetovalcu, katera prehranska dopolnila so primerna za vaše prehranske potrebe.

Dodaj odgovor