korakov kako vzdrževati telesno težo

7 korakov kako vzdrževati telesno težo

Na žalost se večina poskusov izgube telesne teže konča na enak način: tisti, ki izgubijo kilograme, jih na koncu ponovno pridobijo nazaj ali pa še celo več. Obstaja veliko prehranskih priporočil in načrtov za hujšanje. Vendar pa jih zelo malo od njih ponuja najpomembnejši del uganke – kako ohraniti svojo telesno težo. Tukaj je nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali ohraniti telesno težo, za katero ste se tako trudili.

1.Povečajte telesno aktivnost in zmanjšajte kalorični vnos

Predstavljajte si, kako bi bilo, če bi vzeli dve uteži po 10 kilogramov in hodili nekaj kilometrov. To bi bil kar izziv. Vaše telo bi ob dodatni teži težje delovalo. Če bi odložili uteži, bi veliko lažje opravili enak sprehod. Vaše telo je tako lažje in število pokurjenih kalorij se zmanjša. Prav to se zgodi, ko izgubiš 10 kilogramov.

Če želite ohraniti svojo telesno težo, morate v nekaterih primerih še bolj znižati kalorični vnos (ker vaše telo ne potrebuje več enakega napora, da bi prišlo iz točke A do točke B) in povečati število pokurjenih kalorij s pomočjo telesne dejavnosti. Torej, boste morali postopoma povečati svojo telesno dejavnost in se držati nizko kaloričnega prehranskega načrta, vendar brez stradanja!

2.Pogosto se tehtajte

Da bi ohranili svojo telesno težo pod nadzorom redno spremljajte številke na tehtnici. Tehtnica vam lahko pomaga spremljati telesno težo in zgodaj odkriti, v kolikor začnete pridobivati kilograme.

Vendar pa tehtanje ne sme postati obsedenost. Za spremljanje telesne teže je dovolj, da se tehtate enkrat na teden.

3.Razmislite o programu izgube telesne teže, ki vključuje tudi vzdrževanje

Obstajajo različne metode izgube telesne teže, tudi s pomočjo prehranskih načrtov, ki jih določijo nutricionisti in strokovnjaki za prehrano. Številne študije so pokazale, da so ljudje, ki so koristili spremljanje in posvetovanje s strokovnjakom, potem ko so dosegli svoj telesno težo, uspeli le to lažje vzdrževati kot tisti, ki niso koristili te vrste pomoči. Takšni prehranski načrti, ki jim sledi obdobje vzdrževanja, so uspešnejši pri ohranjanju doseženih rezultatov.

Torej, ko enkrat dosežete svojo željeno telesno težo, je priporočljivo, da skupaj s strokovnjakom spremljate še nekaj časa svoje prehranjevalne navede, saj vam bo to pomagalo ohraniti težo, ki ste jo dosegli po izgubi kilogramov.

4.Razvijte svojo veščino vodenja preden začnete s spremembami v prehrani

Če se najprej osredotočite na vzdrževanje navad, boste tudi s hujšanjem uspešnejši. Z drugimi besedami, zavedati se morate, da boste morali narediti nekaj trajnih sprememb v prehrani in v vašem stilu življenja, saj vam brez teh sprememb nobena dieta ne more prinesti dolgoročnih rezultatov. Naučiti se boste morali nadzorovati svoje obroke, ne da bi vam to ustvarjalo frustracije ali neudobje, se redno tehtati, z namenom spremljanja nihanja teže, spremeniti prehranjevalne navade in premagati morebitne težave (napake v prehrani, stagnacija telesne teže itd.).

5.Nagradite se

Vsakdo se počuti bolj motiviran za doseganje cilja, če je za njega določena nagrada. Zakaj potem ne bi naredili iste stvari glede izgube telesne teže? Za vsakih 5 kilogramov, ki jih izgubite, si lahko daste majhno nagrado in vsaka dva meseca, ko vam uspe  ohraniti svojo težo, določite višjo nagrado, kot so počitnice, dan razvajanja v spa-ju ali modna oblačila s katerimi poudarite svojo novo postavo.

Tudi prijatelji in družina vam lahko pomagajo pri nagrajevanju, tako da vam omogočijo, da imate dan zase in lahko naredite vse stvari, za katere nikoli nimate časa.

6.Pogovarjajte se s tistimi, ki razumejo čez kaj greste

Ko želite izgubiti odvečne kilograme, včasih ljudje okoli vas težko sprejmejo vaš novi življenjski slog. To je lahko težko, ko uporabljate različna živila od preostalih članov družine ali prijateljev in se lahko počutite kot “outsider“. Zato je pomembno, da najdete podporo pri drugih ljudeh, ki gredo skozi enako situacijo in ki razumejo, kako težko je zmanjševanje prekomerne telesne teže.

To ne pomeni, da se morate izogibati svoji družini. Ob posebnih priložnostih ali praznikih, je v redu, če malo „goljufate“ ali jeste zelo majhne porcije hrane, ki običajno ni dovoljena v vaši prehrani.

7.Ne obupajte

To je morda najtežje. Ne obupajte četudi boste pridobili kakšen kilogram. Če vašo prehrano jemljete kot neuspeh, se lahko hitro vrnete v nezdrave prehranjevalne navade, pridobite še več kilogramov in se nikoli ne vrnete na pravo pot. Ostanite na poti, s kakšno ste začeli  in ne pozabite na vsa dosedanja prizadevanja.

Dodaj odgovor