načinov, kako doseči idealno telesno težo

11 načinov, kako doseči idealno telesno težo

Do sedaj bi že morali vedeti, da vaša oblačila nikoli ne lažejo. Če je vedno težje potegniti zadrgo na vašem najljubšem krilu oziroma hlačah ali če vam je suknjič vedno bolj tesen, se morate vprašati, če ste morda pridobili več kilogramov, kot ste si mislili. Tako kot obleke ne lažejo, vam bo tudi tehtnica pokazala, da se morate znebiti kakšnega kilograma, če želite ponovno pridobiti svojo konfekcijsko številko. Torej, če ne veste kako začeti, vas bodo naslednji koraki vodili v pravo smer, da bi dosegli svojo idealno težo.

1.Bodite pozorni na kalorični vnos

Če želite izgubiti telesno težo, morate v vaši prehrani ustvariti kalorični deficit. Večina ljudi ima prehrano s previsokim kaloričnim vnosom glede na dejanske potrebe telesa. Prehranski svetovalec vam lahko priporoči pravilen prehranski načrt in dobro je vedeti, da kalorični vnos ne sme biti manjši od 1200 kalorij, saj lahko upočasni metabolizem. Ker pa to ni splošno pravilo, je priporočljivo, da se načrt prehrane pripravi s pomočjo strokovnjaka.

2.Spremljajte zaužite kalorije

Pomembno je vedeti, kakšne so vaše dnevne kalorične potrebe, vendar pa morate spremljati tudi koliko kalorij dejansko zaužijete. Navadite se preverjati število kalorij, ki jih vsebuje določena hrana in zapisujte dnevnik prehrane, lahko pa uporabite tudi različne aplikacije, ki to storijo namesto vas. Pomembno je, da zapišete vse, kar jeste, celo žemljico ali piškotek, ki ste ga pojedli, ko ste zjutraj prišli na delovno mesto, ker so vse te majhne “nezgode” pomembne. Prav tako se tedensko tehtajte, s čimer spremljate svoj napredek.

3.Tehtajte vse količine

S pomočjo kuhinjske tehtnice, merilne skodelice ali posebne žlice natančno natehtajte vse sestavine, ki jih uporabljate pri kuhanju. Na primer, ni priporočljivo, da ne tehtate žitaric, saj lahko pri njih zelo hitro podcenite velikost serviranja, sploh če ste lačni. V kolikor boste tehtali vso hrano, ki jo jeste, se boste navadili in znali oceniti prave količine primerne za vas.

4.Jejte pet obrokov na dan

Majhni in pogosti obroki pomagajo odpraviti lakoto in tako ne boste nagnjeni k pretiravanju pri obrokih. Dobro je imeti tri glavne obroke in dve vmesni malici. Ne preskakujte obrokov, da bi s tem zmanjšali kalorični vnos, saj bo to upočasnilo vašo presnovo in povzročilo še dodatno povečanje telesne teže. Da bi se izognili prebavnim težavam je zadnji obrok potrebno jesti vsaj dve uri pred spanjem.

5.Kaj in kdaj bi morali jesti?

Vaši dnevni obroki morajo vključevati beljakovine, ki zmanjšujejo občutek lakote, prehranske vlaknine za povečanje sitosti, dobre ogljikove hidrate, ki vam dajejo energijo in majhne količine zdravih maščob. Glavni obroki morajo vsebovati več kalorij kot malice, kosilo pa mora biti najbolj obilen obrok, tako da ima telo čas porabiti zaužite kalorije.

6.Sprejemajte zdrave odločitve

S sprejemanjem bolj zdravih odločitev je zelo enostavno zmanjšati število zaužitih kalorij. Samo zamenjava gaziranih sokov z vodo ali svinjsko meso s perutnino oziroma ribami že pripomore k nižjemu kaloričnemu vnosu.

7.Načrtujte svoje obroke vnaprej

Največji negativni dejavnik, s katerim se soočajo ljudje pri hujšanju, je občutek lakote. Da bi se izognili prenajedanju s torto ali sendviči, ko ste lačni, se prepričajte, da imate na voljo zdrav prigrizek. Svoje obroke lahko načrtujete za en teden naprej in si s tem zagotovite, da imate potrebno hrano, pripravljeno za vsak dan. Tako se vam bo veliko lažje upreti prehranskim skušnjavam.

8.Več se gibajte

Pravilna prehrana je sestavni del zdravega načina življenja, druga komponenta pa je telesna dejavnost. Če želite hitreje porabiti zaužite kalorije, morate intenzivno telesno aktivnost vključiti večkrat tedensko. Sprehod okoli bloka je dober začetek, vendar to ni dovolj. Najbolje se je začeti ukvarjati s športom, ne glede na to, ali gre za tek, kolesarjenje, plavanje ali fitnes. To bo povečalo vašo mišično maso, kar bo povečalo tudi izgorevanje maščob.

9.Postavite si vmesne cilje

Telesne teže ne morete izgubiti kar čez noč, zato je dobro določiti manjše cilje, dokler ne dosežete svoje idealne teže. Najdite načine za praznovanje majhnih prebojev, ki jih naredite, kot je na primer načrtovanja dneva za sebe, da se sprostite ali kratek vikend izlet.

10.Ohranite svojo objektivnost

Magična dieta s katero bi izgubili telesno težo v nekaj dneh in čudežna živila, ki imajo poseben učinek v procesu hujšanje, žal ne obstajajo. Vse, kar je preveč omejujoče ali ne preveč zdravo s prehranjevalnega vidika, je nekaj čemu se je dobro izogibati. Potrebno je sprejeti zdrav način življenja, imeti raznoliko in uravnoteženo prehrano, in si dovoliti tu in tam kakšne pregrehe. Potrebno pa se je tudi zavedati, da se po izgubi telesne teže ne smete vrniti na stare navade. Če zjutraj spet začnete jesti piškote, za kosilo ocvrto hrano in vsak večer težko večerjo, je normalno, da boste izgubljene kilograme pridobite nazaj ali pa jih boste pridobili celo več, kot ste jih izgubili.

11.Bodite potrpežljivi in ne pozabite, kaj je vaš končni cilj

Ker se preseženi kilogrami niso nabrali čez noč, vam bo vzelo tudi nekaj časa, da se jih znebite. Veselite se vsakega izgubljenega kilograma in ko želite na rojstnem dnevu prijatelja še eno rezino torte, se spomnite, kaj je vaša motivacija, da tega ne storite. Pomisli na dejstvo, da je prekomerna teža eden od vzrokov številnih zdravstvenih težav in se spomnite, kako dobro se počutite, ko se ne rabite ukvarjati z dodatnimi kilogrami.

Dodaj odgovor